Årstider

Jag har kommit på vad jag gillar mest...något som jag älskar med varje årstid :P :) Det är kvällar.
Sommarkvällar är ju grymt mysiga, det är ljust, solnedgång efter 10 på kvällen, varmt, fåglarna kvittrar, går man ner till sjön kan man alltid ta ett dopp. Man kan grilla, gå runt utomhus och ha det jättemysigt!

Höstkvällar, när det börjar bli mörkt och man börjar tända brasan som stått tom under heela sommaren. Man kan börja tända ljus för att mörkret lägger sig utanför. Jag kan under höstlovet börja baka med choklad, har blivit lite av en tradition att göra det på höstlovet eftersom det är bäst, godast och mysigast att baka med choklad när det är kallt och mörkt ute så man kan tända ljus och...ÅÅH det är bara FÖR mysigt!


(gjorde jag förra höstlovet :) )

Sen vinterkvällar, de är nästan bäst! Det är som en bättre variant av höstkvällar! Speciellt med all snö! :D Om det nu kommer någon ;) Iallafall, man kan sitta inne med tända ljus, dricka te eller varm choklad framför brasan från att ha kommit in från det kalla och mörka där ute :) Love it! Sen är det ju jul, nyår och man får slå in presenter och paket, adventsljusstakar, julgranar, julpynt och julpyssel :D

Sen kommer vårkvällarna, det börjar bli ljusare, varmare och fåglarna börjar kvittra. Blommorna börjar blomma och isen smälter :) Löven kommer tillbaka på träden och man kan slänga bort vinterkläderna och börja använda sommarkläder :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0